تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
کد خبر : 3073

مدیر کل بازنشستگی با تقدیر از پیگیری جدی استاندار:

احداث بزرگترین مجتمع رفاهی بازنشستگان شمال کشور= تامین زمین از استان ؛ بودجه با صندوق کشوری

احداث بزرگترین مجتمع رفاهی بازنشستگان شمال کشور= تامین زمین از استان ؛ بودجه با صندوق کشوری
مدیر صندوق بازنشستگان کشوری استان با اشاره به پیگیری‌های جدی استاندار گلستان گفت:در صورت تامین زمین مورد نیاز بزرگترین مجتمع خدمات رفاهی بازنشستگان استان از منابع مالی داخلی صندوق کشوری احداث می‌شود.

 بزرگترین مجتمع خدمات رفاهی بازنشستگان شمال کشور در صورت تامین زمین از سوی استان از محل اعتبارات صندوق بازنشستگان کشوری در گلستان  احداث می‌شود

 

مدیر کل صندوق بازنشستگی استان گلستان با اشاره به تعداد ۲۹ هزار و ۲۷۴ نفر بازنشسته  ،از احداث بزرگترین مجتمع خدمات رفاهی بازنشستگان شمال کشور در استان در صورت تامین زمین از سوی استان از محل اعتبارات صندوق کشوری خبر داد.

گرگان -یحیی آذری، خبرنگار

به گزارش نیمروز گلستان محمد براری که در نشستی خبری با رسانه های گروهی استان بمناسبت روز خانواده وبازنشستگان سخن میگفت از وجود بیش از ۲۹ هزار بازنشسته در استان خبر داد و اظهار کرد: میانگین حقوقی که از سوی سازمان به این تعداد بازنشسته‌ پرداخت می‌شود مبلغ ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه افزایش مستمری بگیران با انتقال از دیگر صندوق ها و نیز عدم تناسب سن بازنشستگی با قواعد سازمان،و درآمد و هزینه و نیز خروجی منابع سرمایه ای باعث کاهش توان مالی صندوق شده افزود: وجود برخی قوانین قدیمی و تصویب انتقال افراد به صندوق برای پرداخت حقوق به برخی بازنشستگان که خارج از مجموعه در چند سال اخیر صندوق را دچار بحران‌های زیادی نمود که قطعا برای استقلال مالی و خروج صندوق از این بحران‌ها تصویب و وضع قوانین جدید از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مهمترین راهکار برای توجه به مشکلات این قشر فرهیخته میباشد و عدم چاره اندیشی بموقع برای رفع این مسائل ورشکستگی صندوق دور از انتظار نیست.

مدیر کل بازنشستگی گلستان با تاکید بر اینکه در حال حاضر همسان سازی حقوق بازنشستگان به عنوان یک خبر خوش پس از سال‌ها موجب شده تا بازنشستگان امید بیشتری برای رفع مشکلات مالی خود داشته باشند اظهار کرد: دولت سیزدهم در راستای همسان سازی حقوق ،مبلغ ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که امیدواریم هر چه سریع‌تر بنا بر اعلام مسئولان این طرح تا آخر تیرماه اجرایی شود.

براری با اشاره به اینکه دولت برای تامین منابع پرداخت حقوق بازنشستگان و حجم پرداختی‌هایی که به صندوق تحمیل شده چند سالی است که اعتبار تزریق میکند خاطرنشان کرد: برای خروج از رویه حمایتی اقدامات لازم در حال انجام و امسال نیز مقرر شده تا فرزندان بازنشستگانی که از سال ۹۸ ازدواج کرده‌اند وامی به مبلغ ۳۵ میلیون تومان با نرخ ۴ درصد دریافت کنند.

وی همچنین گفت: وام ضروری بازنشستگان نیز هر ماه به مبلغ ۳۰ میلیون با بازپرداخت سه ساله و ۴ درصد به آنها در حال انجام و از طریق سایت ثبت نام می‌کنند.

مدیر کل بازنشستگی گلستان در خصوص طرح ایجاد مرکز رفاهی برای بازنشستگان استان با قدردانی از پیگیری های جدی استاندار گلستان اظهار کرد: با پیگیری‌های استاندار و همکاری صندوق کشور مقرر شده تا در صورت تامین زمین و اختصاص به صندوق اعتبار مورد نیاز از سوی سازمان بازنشستگی تامین و با انجام اقدامات لازم کار اجرایی احداث این مرکز بزرگ بلافاصله آغاز خواهد شد و بدلیل حجم بالای پروژه و امکانات، این مجتمع تفریحی یکی از بزرگترین و مجهزترین مجتمع‌ها در کشور خواهد بود.

مکاری معاون مدیر کل بازنشستگی اعلام کرد:

برگزاری مراسم گرامیداشت روز تکریم بازنشستگان استان با حضور مسوولان گلستانی 

در این جلسه مکاری معاون مدیر کل نیز با اشاره به اقدامات لازم برای امور رفاهی بازنشستگان استان از برگزاری جشنواره مسابقات ورزشی متناسب با شرایط جسمانی و نیز افزایش روحیه نشاط و شادابی در رشته های مختلف خبر داد و گفت:همزمان با سایر استان ها از علاقمندان شرکت در مسابقات ثبت نام شده و پس از انجام رقابت در هر رشته برگزیده گان در مراسم اختتامیه تجلیل خواهند شد.

وی از انتخاب بازنشستگان فعال در حوزه های مختلف در شورای مربوطه خبر داد و گفت: از بین برگزیده گان یک نفر بعنوان فعال استانی انتخاب خواهد شد.مکاری همچنین به برگزاری مراسم گرامیداشت روز بازنشستگان استان اشاره و تصریح کرد: مراسم این روز امسال هم با دعوت از منتخبین کانون ها طی مراسمی با حضور مسئولان اجرایی بصورت متمرکز در مرکز استان بصورت باشکوه برگزار می‌شود.

معاون بازنشستگی گلستان در ادامه با قدردانی از تلاش های مدیر کل استان برای توجه به رفاه بازنشستگان از ارائه خدمات در خانه مهر خبر داد و گفت: با حضور دکتر حجازی از پزشکان با اخلاق و مجرب در این مرکز تمامی اعضای صندوق می‌توانند از خدمات ویزیت رایگان برخوردار، در صورت نیاز به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.