تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۳۰
کد خبر : 4209

ضیایی خبر داد:ارتقای رتبه ۲۱ گلستان در سال ۱۴۰۲ به رتبه دوم سال‌جاری

ضیایی خبر داد:ارتقای رتبه ۲۱ گلستان در سال ۱۴۰۲ به رتبه دوم سال‌جاری
مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از ارتقای رتبه ۲۱ استان در ۱۴۰۲ به دوم کشوری سال جاری

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان:

ارتقای گلستان از رتبه ۲۱ در سال ۱۴۰۲ به رتبه دوم کشوری در انبارداری و خدمات حمایتی کشاورزی

۸۵ درصد کود شیمیایی مصرفی تولیدی داخلی است

 

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان با تاکید بر اینکه باید به سمت افزایش تولید در سطح هکتار از اراضی حرکت کنیم از تولید ۸۵ درصد کود شیمیایی مصرفی در داخل کشور خبر داد.

سید صمد ضیائی به تاسیس شرکت خدمات حمایتی برای تامین و توزیع کود و سم مورد نیاز کشاورزان اشاره و افزود:کشاورزان تنها یک سوم از هزینه واقعی کود یارانه ای را پرداخت کرده و دو سوم آن از طریق تامین یارانه دولتی پرداخت می شود.

وی افزود: تمام فعالیت های شرکت برای اختصاص سهمیه کود از طریق سامانه بصورت کاملا شفاف و برای جلوگیری از هرگونه اختلافی انجام می‌شود.

ضیایی به تامین ۱۵ درصد مصرفی از واردات و حمل و نقل ریلی و کامیونی اشاره و افزود:استان گلستان امسال رتبه اول کشور در بخش انبار گردانی را بدون کوچکترین اختلافی بدست آورد.

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان از اختصاص یارانه به ۱۰ رقم کود تکلیفی خبر داد و گفت: ۵۴ نوع کود شیمیایی موجود دیگر فاقد یارانه توزیع می‌شود که از مجموع توزیع کود حدود ۳۰ درصد در کشت بهاره و ۷۰ درصد در کشت های پاییز مصرف می‌شود.

وی به فعالیت ۱۳۵ کارگزاری توزیع کننده در سطح استان برای دسترسی سریع و آسان کشاورزان اشاره و تصریح کرد: شرکت خدمات حمایتی گلستان در سال ۱۴۰۲ از رتبه ۲۱ کشور به رتبه دوم ارتقا یافت و روابط عمومی شرکت نیز در انعکاس اقدامات و خدمات به جامعه از رتبه ۳۱ کشور به رتبه اول صعود کرد که تمام زحمات حاصل تلاش مجموعه همکاران برای خدمت به مردم است و هیچ منتی بر کسی نیست.

ضیایی از تولید ۳۶ روز گندم مصرفی کشور در استان خبر داد و افزود: برای تولید محصول با کیفیت باید عناصر غذایی کمی و کیفی در خاک تامین شود و این مهم با مصرف بموقع و مناسب انواع کود و سم مورد نیاز خاک انجام شده که تلاش می شود این شرکت خدمات حمایتی را به کشاورزان عزیزارائه نماید..

وی با بیان اینکه میانگین توزیع کود ۱۵۰ کیلوگرم در هکتار است از نیاز معمول به حدود ۲۵۰ کیلوگرم در هکتار خبر داد و افزود: با توجه به افزایش جمعیت و نیاز به تولید بیشتر بر لزوم مصرف کود های سبز ،حیوانی و بیولوژیک برای کاهش مشکلات ناشی از مصرف کود شیمیایی تاکید کرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی گلستان گفت: سال گذشته از لحاظ تولید کود در داخل سال تقریبا مشکلی بود اما با توجه به ذخیره سازی استان گلستان مشکلات کمتری مواجه بود در حالیکه به چند استان دیگر همجوار نیز از محل ذخیره سازی نیاز آنها هم تا حدودی تامین شد.

وی افزود: کود شیمیایی وارد شده به انبارها قبل از توزیع از نظر کیفی و حجم از سوی مرکز مطالعات کاربردی کشور نمونه برداری شده و اگر از لحاظ نمونه مبدا و مقصد با هم مطابقت داشت اجازه توزیع خواهد داشت وگرنه محصول عودت داده می‌شود .

وی در خاتمه خاطرنشانکرد: با توجه به تاخیر در پرداخت بهای گندم کشاورزان در سنوات گذشته انتظار داریم امسال مجلس و دولت تدابیری اتخاد تا ضمن حمایت ویژه از تولید این موضوع بموقع انجام و کشاورزان نهاده مورد نیاز برای کشت پاییزه و هزینه‌های تولید و داشت و برداشت را بموقع پرداخت کنند .

مدیر شرکت خدمات حمایتی گلستان با بیان اینکه تولید کود شیمیایی داخلی در کارخانجات با دستگاه های جدید با کیفیت عالی تولید می‌شود افزود: نوعی کود حتی دارای پوشش دولایه بوده تا بمرور منابع غذایی آن در خاک جذب شود در حالیکه برخی کشاورزان که کود ریز را مصرف کرده احساس می‌کنند کیفیت بهتری دارد این درحالیست که وضعیت تجهیزات امروز با گذشته قابل مقایسه نیست که باید به این مهم توجه بیشتری شود.

وی در خاتمه از نماینده گان مجلس و مسئولان وزارت جهادکشاورزی درخواست کرد برای حمایت بیشتر از تولید و تقویت انگیزه کشاورزان برای پرداخت بموقع بهای گندم امسال تدابیر لازم اتخاد شود تا مشکلات مردم برای تامین نیازهای نهاده و هزینه‌های جاری تولید کمتر و شاهد افزایش تولید باشیم.

وی همچنین به برنامه‌ ریزی برای افزایش سهم استان گلستان از تولید نهادهای کشاورزی با استقرار و احداث واحدهای تولیدی و کارخانجات تولید داخل با حمایت ویژه استان و کشور تاکید کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.