تاریخ انتشار : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر : 3919

بهمن لک زائی فرد

امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات دین مبین اسلام است .

امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات دین مبین اسلام است .
وجه ممیز فرهنگ معارف حسینی و انقلاب اسلامی حفظ حریم کیان اسلام و آرمان های والای جهان بینی توحیدی است که شالوده نهضت انقلاب اسلامی مانند حماسه حضرت امام حسین ( علیه السلام ) تثبیت و تجلی نظریه حاکمیت الهی و جلوگیری از تزلزل و ضلالت جوامع بشری از صراط حق و حقیقت قرار گرفت . 

 

 

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ یُسارِعُونَ فِی الْخَیْراتِ وَ أُولئِکَ مِنَ الصَّالِحینَ

با اتحاف سلام و تحیات الهی

تیمناً و تبرکاً به تأسی از ایه شریفه ۵۵ سوره مبارکه ذاریات ( وَ ذَکِّرْ فَإِنَّ الذِّکْرى تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِینَ ) مطالبی را خدمت اعزاء گرامی تقدیم می دارم و عرائض خویش را با کلام نورانی حضرت امام حسین ( علیه السلام ) آغاز می کنم که فرمودند :

وَ إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الإِصْلاح فی أمَّهِ جَدِّی، أرِیدُ أَن آمُرَ بالمعروفِ و أنهی عن المنکر

حضرت امام حسین ( علیه السلام) علل محدثه و مولفه های قیام خویش را ، امر به‌ معروف و نهی از منکر و اصلاح امت جدش رسول گرامی اسلام معرفی می‌کند.

اصل ۸ قانون اساسی اشعار می دارد : در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت است . “والمؤمنون و المؤمنات بعضهم اولیاء بعض یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر”.

ماده ۷ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اذعان می دارد : مجازات اشخاصی که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به آمر به معروف و ناهی از منکر نمایند، قابل تخفیف و یا تعلیق نیست و صدور حکم مجازات قابل تعویق نمی باشد‌ .

رهبر معظم انقلاب ( حفظه الله ) نیز اخیراً فرمودند :

یقینا نظام جمهوری اسلامی درصدد آن نیست کسانی را وادار به دینداری کند، اما در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد. نباید کوتاهی کنیم! مسئولین، آحاد مردم، آمرین به معروف و ناهین از منکر باید به وظیفه خود عمل کنند.

مع الوصف از باب التزام شرعی و اجرای منویات گهربار رهبر معظم انقلاب بر خود واجب می دانیم اوامر و دستورات مقتدای امت اسلامی را به منصه ظهور برسانیم .

این کارشناس حوزه حقوق خاطر نشان کرد : وجه ممیز فرهنگ معارف حسینی و انقلاب اسلامی حفظ حریم کیان اسلام و آرمان های والای جهان بینی توحیدی است که شالوده نهضت انقلاب اسلامی مانند حماسه حضرت امام حسین ( علیه السلام ) تثبیت و تجلی نظریه حاکمیت الهی و جلوگیری از تزلزل و ضلالت جوامع بشری از صراط حق و حقیقت قرار گرفت .

رجای واثق دارم امت متعهد اسلامی با الهام از تئوری های مبانی فقهی نظام اسلامی و تعالیم و آموزه­ های امر به معروف و نهی از منکر و به محاذات عمل به سیاست های ابلاغی و تحقق مطالبات و تدابیر حکیمانه و امام گونه حضرت امام خامنه ای ( متع الله المسلمین بطول بقائه ) با تمام قوا در راستای پاسداری نظام سیاسی اسلام و صیانت از نصب العین قراردادن کلام نورانی رهبر معظم انقلاب و ارمان های حیاتی نظام اسلامی و طرد جریان های مغرض و غرب زده معلوم الحال و غایت انقلاب اسلامی که حفظ موازین و ضوابط مکتب انسان ساز اسلام و استقرار و حاکمیت ارزش های دینی و الهی بر سرنوشت امت اسلامی تحت امر دستورات زعیم عالیقدر امت و ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای ( دامه فخره) تا رسیدن به فتح و ظفر بر فراز قله های اقتدار ملی و آمادگی جامعه بشریت در جهت اهتزاز در قلمرو ایدئولوژی الهی و ظهور منجی عالم بشریت حضرت ولی الله الاعظم ( علیه آلاف التحیه والثناء) حضور دارند و از مواضع انقلابی و رسالت راهبردی خود در جهاد تبیین و امر به معروف و نهی از منکر عقب نشینی نخواهند کرد .

وفقکم الله و ایانا لنصره دینه

محمد پودینه

کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی

و عضو مرکز تخصصی امربه معروف و نهی از منکر کشور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.