تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
کد خبر : 3087

بقاع متبرکه گلستان میزبان برگزاری ویژه برنامه بصیرت عاشورایی 

بقاع متبرکه گلستان میزبان برگزاری ویژه برنامه بصیرت عاشورایی 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان خبر داد: میزبانی بقاع متبرکه گلستان در برگزاری ویژه برنامه بصیرت عاشورایی    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از میزبانی بقاع متبرکه گلستان در برگزاری ویژه برنامه بصیرت عاشورایی هم‌زمان با ایام سوگواری در مساجد، حسینه ها، تکایا و اماکن مذهبی سراسر استان خبر داد. به گزارش

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان خبر داد:

میزبانی بقاع متبرکه گلستان در برگزاری ویژه برنامه بصیرت عاشورایی 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از میزبانی بقاع متبرکه گلستان در برگزاری ویژه برنامه بصیرت عاشورایی هم‌زمان با ایام سوگواری در مساجد، حسینه ها، تکایا و اماکن مذهبی سراسر استان خبر داد.

به گزارش نیمروز گلستان حجت الاسلام حسین مهدیان با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: پنج هزار و ۶۰۰ موقوفه سطح استان را مجموعه اوقاف و امور خیریه گلستان اداره می‌کند و بخش اعظمی از این موقوفات که متشکل از ۵۰ هزار رقبه است نیات واقفین بر پایه عزاداری سیدالشهدا است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری برنامه عزاداری سید الشهدا را در ۱۲۳ بقعه متبرکه از محل موقوفات سیدالشهدا و از محل درآمد بقاع متبرکه در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی انجام می‌شود خاطرنشان کرد: ویژه برنامه بصیرت عاشورایی علاوه بر مساجد، حسینه ها، تکایا و اماکن مذهبی، در ۷۴ بقعه متبرکه نیز در ایام سوگواری برگزار می‌شود که بیش از ۳۸ درصد این امکان مذهبی به صورت صد درصد و در ۳۴ درصد اماکن نیز به تناوب روزهای خاص ویژه برنامه بصیرت عاشورایی را برگزار می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهدیان همچنین از اجرای ویژه برنامه «رهروان زینبی» در ۱۴ بقعه گلستان با اعزام ۶۸ مبلغ در ایام عزا داری امام حسین (ع) در بقاع متبرکه استان خبر داد و افزود: بیش از ۲۰۰ نفر از مداحان، سخنرانان و ارادتمندان به ابا عبدالله الحسین در بقاع متبرکه استان فعالیت خواهند داشت همچنین ویژه برنامه رهروان زینبی با حضور خواهران و مادران گلستانی در ۱۴ بقعه استان برگزار می‌شود.

وی از هماهنگی انجام شده با اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان یاد کرد و گفت: برنامه کمک و مساعدت در برپایی عزای سید الشهدا به بیش از ۵۰۰ هیئت شاخص استان در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قرار گرفته است و بمنظور اطعام سوگواران سیدالشهدا در کنار امکان مذهبی ۲۲ بقعه متبرکه استان هم متولی اطعام عزاداران گلستانی خواهند بود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.