تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۳۶
کد خبر : 4335

تسریع اختصاص ساختمان به انتقال خون در مرکز شهر، دسترسی سریع بیماران به فرآورده های خونی

تسریع اختصاص ساختمان به انتقال خون در مرکز شهر، دسترسی سریع بیماران به فرآورده های خونی

مدیرکل انتقال خون گلستان با اشاره به خونگیری از تعداد ۶۶ هزار و ۴۷۳ نفر از افزایش حدود ۱۱ درصدی اهداکنندگان در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. به گزارش نیمروز گلستان، فاطمه محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از تعداد حدود ۷۶ هزار نفر کل مراجعان اهدای خون طی سال گذشته

مدیرکل انتقال خون گلستان با اشاره به خونگیری از تعداد ۶۶ هزار و ۴۷۳ نفر از افزایش حدود ۱۱ درصدی اهداکنندگان در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش نیمروز گلستان، فاطمه محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از تعداد حدود ۷۶ هزار نفر کل مراجعان اهدای خون طی سال گذشته حدود ۶۶ هزار نفر خونگیری انجام شد و طبق این آمار، شاهد افزایش حدود ۱۱ درصدی اهداکنندگان نسبت به سال قبل از آن هستیم.

مدیر کل انتقال خون گلستان تاکید کرد:

لزوم گسترش فرهنگ اهدای عضو در جامعه

مدیرکل انتقال خون استان گلستان به  تعداد بیش از ۴ هزارنفر از مراجعه کنندگان که بانوان هستند و میانگین قریب ۶ و نیم درصد کل مراجعان را به خود اختصاص می دهند گفت: مجموع این آمار نسبت به سال قبل تغییر چشمگیری نداشته است.

دکتر محمدی با اشاره به سرانه مراجعه بانوان در کل کشور که کمتر از سه درصد است اظهارکرد:این آمار نشان می‌دهد که تعداد بانوان مراجعه کننده استان حدود دوبرابر متوسط سرانه کشور است.

وی با بیان اینکه از حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر طی سه ماهه اول امسال خونگیری انجام شده گفت: مجموع مراجعین طی این مدت تعداد ۱۷ هزار و ۲۶۲ بوده که با خون گیری از ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد حدود ۷ درصدی درصدی بوده ایم.

وی از وجود حدود  دو هزار نفر بیمار خاص در استان خبر داد و گفت: این افراد باید به طور مستمر خون و فرآورده های خونی دریافت کنند که  سالانه حدود ۱۰۵ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان مصرف می شود.

وی خاطرنشانکرد: علاوه بر واحد فرآورده های خونی اداره کل انتقال خون در گرگان و مرکز فرآوری گنبد مراکز فرآورده های خونی بندرگز، علی آباد، کردکوی هم فعال هستند.

دکتر محمدی از مشکل ساختمان اداره کل بعنوان مهم ترین نیاز یاد کرد و افزود: با توجه به مصوبه استانداری گلستان در این خصوص هنوز اقدام خاصی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه دسترسی سریع بیماران و نیازمندان به فرآورده های خونی به این مرکز بخصوص در شرایط سخت بسیار مهم و حیاتی است گفت:گزینه های مختلف مکان پیشنهادی وجود دارد که نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی به این مهم میباشد.

مدیر کل انتقال خون گلستان با تاکید بر لزوم همراهی همه مردم، از نقش مهم رسانه ها در آگاهی بخشی جامعه و ترویج فرهنگ اهدای خون یاد کرد و افزود: نقش اهالی رسانه برای تحقق اهداف سازمان برای فرهنگ سازی بسیار مهم است و انتظار می‌رود در  این راستا ما را حمایت ‌کنند .

محمدی همچنین بر لزوم گسترش فرهنگ اهدای عضو در جامعه تاکید کرد و گفت: با اجرای این طرح تاکنون با اهدای اعضای یک نفر فوتی چه بسا چند نفر را زندگی دوباره بخشیده است که این فرهنگ حسنه باید مورد توجه قرار گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.