تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر : 4360

حسینی نماینده شرق استان تاکیدکرد: اثرات مثبت فعالیت های آموزشی ترویجی منابع طبیعی در آینده مشهود خواهد بود

حسینی نماینده شرق استان تاکیدکرد: اثرات مثبت فعالیت های آموزشی ترویجی منابع طبیعی در آینده مشهود خواهد بود

جلسه شورای حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با موضوع حریق در شهرستان مینودشت و با حضور نماینده مردم شهرستان مینودشت، گالیکش، مراوه تپه و کلاله در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل منابع طبیعی و روسای ادارات شهرستان های شرق استان با موضوع تمهیدات لازم حریق در عرصه های ملی برگزار شد. به گزارش

جلسه شورای حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با موضوع حریق در شهرستان مینودشت و با حضور نماینده مردم شهرستان مینودشت، گالیکش، مراوه تپه و کلاله در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل منابع طبیعی و روسای ادارات شهرستان های شرق استان با موضوع تمهیدات لازم حریق در عرصه های ملی برگزار شد.

به گزارش نیمروز گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی گلستان، مهندس سید نجیب حسینی نماینده مردم شرق استان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نگاه امروز منابع طبیعی به سمت فعالیت های آموزشی ترویجی سوق پیدا کرده که قطعا در آینده اثرات مثبتی خواهد داشت.

سید نجیب حسینی لزوم توجه به مشکلات مردم را با رعایت ۳ اصل مردم داری، رعایت قانون و عدم خلاف به مدیران توصیه و خاطرنشانکرد: تمام تلاش خود را جهت بهبود وضعیت قوانین وضع شده موجود در این زمینه و اصلاح نواقص و کاستی ها انجام خواهد داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز گزارشی از  عملکرد اداره کل در خصوص برنامه های آمورش ترویجی انجام شده، اقدامات صورت گرفته در حوزه آبخیزداری، طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و همچنین مشکلات و کاستی های کارکنان اداره منابع طبیعی ارائه کرد.

دکتر حمید سلامتی  با تاکید بر اینکه ساماندهی نیروهای مردمی در قالب گروه های ۱۱نفره و آموزش جوامع محلی باید انجام شود تصریح کرد: مشارکت در اطفاء حریق توسط همیاران طبیعت می تواند به ما در زمان حریق کمک کننده باشد وی با بیان اینکه بنرهای اطلاع رسانی در مناطق مختلف نصب شده است، ادامه داد: برگزاری مانورهای حریق به آمادگی نیروها و نیروهای مردمی کمک می کند.

سلامتی با بیان اینکه ۶۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک زمین های کشاورزی و منابع جنگلی داریم، گفت: احداث آتش برها در مرزهای مشترک بین زمین های کشاورزی و جنگل در نقاط بحرانی در دستور کار قرار دارد. وی ادامه داد: از دیده بان های حریق در سال های گذشته استفاده شده است و امسال نیز ۴۵ نفر از افراد بومی که با حوزه های منابع طبیعی و جنگلی آشنایی دارند از ابتدای تیرماه تا پایان شهریورماه استفاده می شود.

در ادامه جلسه روسای ادارات شرق استان نیز  هر کدام ضمن بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود گزارشی از فعالیت انجام‌ شده خود  در سطح شهرستان ها ،مشکلات و نیازمندی های خود را بیان کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.