تاریخ انتشار : جمعه ۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
کد خبر : 2965

صعود ۲۶ پله ای گلستان در مبارزه با موادمخدر (از رتبه ۲۸ کشور به دوم)

یحیی آذری، خبرنگار

معاون سیاسی استاندار: اقدامات شورا در مبارزه با مواد مخدر یک کار جهادی موفق است

معاون سیاسی استاندار: اقدامات شورا در مبارزه با مواد مخدر یک کار جهادی موفق است
با اقدامات ترویجی وآموزشی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گلستان از جمله افزایش ظرفیت جمع‌آوری معتادان متجاهر، اجرای سه طرح پایلوت کشوری، افزایش کمی و کیفی نشست‌ها و مصوبه‌های شورا..از رتبه ۲۸ به جایگاه دوم کشوری دست یافت

معاون سیاسی استاندار تاکید کرد:
کسب رتبه دوم کشوری با ارتقاء ۲۶ پله ای مبارزه با مواد مخدر گلستان

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ضمن تقدیر از تلاش‌های شورای هماهنگی و تاکید بر لزوم الگو پذیری سایر دستگاه‌ها از ارتقای رتبه ۲۸ در عملکرد مبارزه با مواد مخدر گلستان به رتبه دوم کشوری و اقدامات ترویجی نمایش یک کار جهادی موفق در شورای هماهنگی استان یاد کرد.

به گزارش نیمروز گلستان از این شورا ،سیدعلی مهاجر با اشاره به این رشد ۲۶ پله ای اظهار کرد : علاوه بر این دستیابی به جایگاه دوم کشوری شورا در حوزه حقوقی و قضائی، اجرای سه طرح مهم و پایلوت کشوری از جمله «یاری‌گران زندگی در روستا»، افزایش عمِلکرد ۳۰ درصدی در جمع‌آوری معتادان متجاهر ،همچنین افزایش کمی و کیفی نشست‌ها و مصوبه‌های شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان از جمله موفقیت‌هایی است که استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کسب نمود.

مهاجر با اشاره به اینکه استفاده از توان تشکل‌های مردمی در پیشبرد مأموریت‌ها و مردمی کردن مبارزه با مواد مخدر در استان از جمله مدل‌های موفق اجرا شده توسط این شورا در استان بوده اظهارکرد: اقدامات انجام شده جای قدردانی از مجریان آن را دارد و باید تلاش کنیم این الگو در دستور کار دستگاه‌های اجرایی و اداری قرار گیرد بی شک  تحول در دستگاه‌ها را بدنبال خواهد داشت.

مهاجربا اشاره به نقش نیروی انسانی یادآور شد: مدیر و کارکنان شورای هماهنگی نشان داده‌اند با همان ظرفیت و توان گذشته ولی با پشتکار، با تغییر فکر، نگاه و مدل کار می‌توان ضمن ایجاد تحول به موفقیت های مهمی هم دست یافت.

این مقام ارشد استانی دلسوزی ، پشتکار و پیگیری همراه با توکل و توسل،رمز موفقیت در سیستم اداری یاد کرد و خطاب به مجموعه شورای هماهنگی افزود: در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان مدل یک کار جهادی موفق را به نمایش گذاشته‌اید.

در این جلسه همچنین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان نیز، هماهنگی، انسجام‌بخشی، هدایت، نظارت و مردمی‌سازی را مهم‌ترین رویکرد این شورا در استان یاد کرد و گفت: طی سال گذشته بیش از ۳۰ درصد رشد نشست‌ها و ۸۰ درصد رشد مصوبه در این حوزه داشته‌ایم که بیش از ۵۰۰ محور عملیاتی در کمیته‌ها مطرح و برای دستگاه‌های مختلف نقش تعریف شده است.

مهدی طالبی افزود: توسعه مراکز ماده ۱۶ از ظرفیت نگهداری ۱۰۰ نفر به بیش از ۹۰۰ نفر در دستور کار قرار دارد و مرکز ماده ۱۶ زنان هم با ظرفیت ۴۰ نفر در گنبدکاووس بهره‌برداری و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با تاکید بر اینکه تدوین الگوی ائتلافی پیشگیری از اعتیاد در ۶۳ محله برنامه‌ریزی شده خاطر نشان کرد:ا این الگو  در سال جاری در ۲۸ محله اجرایی همچنین نظارت کیفی از مراکز از موارد مورد توجه شورا بوده است و تاکنون با ۴۱۴ پایش موجب بهبود خدمات‌دهی مراکز استان شده است

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.