تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳
کد خبر : 3053

تامین کود شیمیایی مورد نیاز استان ،کاهش دغدغه کشاورزان

مدیر شرکت خدمات حمایتی:کود یارانه ای کشت تابستانه کشاورزان عزیز گلستانی ذخیره سازی شد

مدیر شرکت خدمات حمایتی:کود یارانه ای کشت تابستانه کشاورزان عزیز گلستانی ذخیره سازی شد
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان از تامین افزون بر ۲۳ هزار تن کود شیمیایی یارانه ای برای کشت تابستانه کشاورزان خبر داد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اعلام کرد:

 ذخیره سازی بیش از ۲۳ هزارتن انواع کود شیمیایی یارانه ای برای کشت تابستانه کشاورزان گلستانی 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان با اشاره به ذخایر استراتژیک انواع کود شیمیایی یارانه ای از ذخیره سازی افزون بر ۲۳هزارو۸۰تن انواع کود شیمیایی یارانه ای برای تامین نیاز کشت تابستانه کشاورزان خبر داد .

سید صمد ضیائی گفت:این رقم در مقایسه با نسبت به مدت مشابه سال قبل که بیش از ۱۵ هزار و ۴۰۰ تن بوده،حدود۵۰درصد رشد داشته است. وی همچنین ازتامین بیش از ۴۲هزارتن انواع کودهای شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه در سه ماهه اول سال جاری دراستان خبر داد و تصریح کرد :استان گلستان به لحاظ شرایط اقلیمی و آب و هوایی به تنهایی هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم آب و هوایی جهان را در خود جای داده وخاکی مستعد برای کشت و تولید حدود۹۵ محصول زراعی و باغی را دارد و هرگز کشاورزی در این استان به لحاظ تغییر فصل و دما متوقف نمی شود و برخی از محصولات آن نیز از نظر مقیاس ملی از اعتبار و اهمیت ویژه ای برخور دار است لذا ضرورت آمادگی در تدارک، تامین و توزیع کود از طریق کارگزاریهای این شرکت همواره متصور و مورد تاکید می باشد.
وی اضافه کرد: تامین ذخایر کود برای کشت این محصولات که در طول سال مبادرت به کشت آنها میباشدامری ضروریست.
ضیائی با بیان این که کودهای کشاورزی، یکی از موثرترین نهاده هایی است که نقش مهمی در افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی دارد گفت: خوشبختانه علی رغم مشکلات بسیار توانستیم نزدیک به ۹۰ درصد کودهای کشاورزی یارانه ای در استان را از تولیدات داخلی تامین و توزیع نماییم.
وی با تاکید بر اهمیت داخلی سازی تامین و توزیع کودهای کشاورزی مورد مصرف بخش کشاورزی گفت: این امر ضریب خوداتکایی و خودکفایی کشور را افزایش داده و در کنترل قیمت کودهای کشاورزی و نهایتا محصولات کشاورزی بسیار مهم و موثر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.